8/5 -09 Fredag!

Sjukt stressig vecka..
de e därför ja inte skrivit..

i Måndags va ja i skolan snabbt sen drog ja hem hängde tvätt och somnade för ja mådde inge vidare..
På eftermiddagen ringer min Lärare mej och frågar vad jag gör på Torsdag och fredag.. de va nämligen så att vi har tävlingsmat lagning och några skulle åka till åland och tävla så de va bara för mej att boka in de..

Tisdagen var ja i skolan från 10:00 till 21:30 först vanliga lektioner och sen köket..

Onsdagen Köket till kl 16:00 Hem en snabbis sen till Hallunda på Den där jävla guldgalan.. för unga företagare.. BUUUH va tråkigt..
nä men ja drog tidigare efter som ja skulle upp 04:30 på Torsdagen..
väl hemma kunde ja ta mej faan inte somna så jag sov bara i 3 timmar
..

Torsdagen.. skynda på uta helveti till tumba och sen till båten (vi kom fan i tid) grymt duktiga..
väl på båten va de frukost  efter de blev ja sjösjuk.. men de gick väl så gott som över när ja sovit ett tag ute på soldäck..

I Land på Åland blir vi upphämtade av en av dommarna .. vilket var lite pinsamt när man kommer med Tonvis med Öl och sprit =P..
men de funkade han bara skratade...
a fick information och en timme på oss att ställa oss tillrätta och packa upp alla köksgrejer..
kl 16:00 började tävlingen..
allt gick super.. vi Hade 3 timmar att bli klara med Förätt varmrätt och efterätt..
så vi drog ut med förätten kl19:00 sen började vi med varmrätten..
då kommer dommaren och säger till oss att den inte ska vara ute förens om 50 min.. vi hade alltså missförståt hela grejen.. vi trode de skulle vara 10 min mellanrum mellan våra rätter men de var allas rätter..
typiskt..
så allt blev väl bajs..
nä men för att hålla saker och ting varmt i 50 min så var vi grymt bra.. dommarna märkte inte ens de..
nä så ja hade 5 timmar på mej att göra en jävla blåbärssoppa och Glass.. Snacka om att vi blev sura.. vi stod bara å hängde i 1½ timme..
usch fy och bläää va tråkigt..

nä men så vi van tyvär inte =(..

så vi drog till hotellet söp och drog dit våra nya Åländska Polare ..
hade riktigt trevligt..

Fastnade bara på en sak som ja går å säger nu hela tiden..
de e Nå Fitta va ska du göra ? Fittans jävla skit..
a nä men sitta i varje jävla mening..
aldrig hört någon vara så grov i munnen ...
och självklart med fynskbrytrningsdialekt.. för hon kom ju från fastlandi=P..

nä men de va roligt..
båten idag var väl bara en hitt för mej ..
alla bakis utom jag..
men efter mkt om och men så fick ja med
mej grabbarna till baren så i alla fall ja kunde supa..
Muuums..
blåbärs smoothis och white russian
sen till lunch buffen.. haha Så mkt vin du vill..
skojja inte att ja blev rund under fötterna ..



nu är jag äntligen hemma .. Skööönt..
här e mitt Fastlandi...

sitter och väntar på att morsan ska komma och hämta mej ..
ska ändå hjälpa till där i morgon så ja åker dit ikväll och käkar å sover..
lika bra fan!

nu ska väl ta me mej tandborsten och så.. som ja ska gå å packa ner.. men skriver  igen när ja får tid..

Puss Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0